NAK TAU INFO KLIK SINI

Tuesday, August 17, 2010

MERCUNKU HILANG....

DAM DAM DUM BUNYI BERCUN... 

Posa dah masuk hari ke- 7 hari tapi kampung aku sunyi je...bunyi mercun langsung tak kedengaran...rindunyer bunyi mercun..dulu kalau  pemegang mohor besar-besar diraja umum je kata esok posa pas isyak dah dengar dah bunyi mercun...meriah sangat...bila kampung sebelah dah mula tembak peluru kami kat kampung d'bukit tak senang duduk...masing-masing tak puas hati sebab tak standby nak beli kabat dengan cari tin milo lagi...aku dengan sepupu aku pejan,fitri,adik aku dik li dengan member2 depa dah plan esok kita serang...aku paling bersemangat...walaupun aku je yang perempuan tunggal dalam group tue tapi semangat aku berbuak-buak macam depa juga...

Bulan posa bulan paling best kami tak payah pi mengaji,jadi malam-malam pas terawih kami dah ready nak lancarkan peluru berpandu...meriah giler masa tue...aku masih ingat lagi kenangan aku main mercun. Pejan dia tanam tin milo dalam tanah..petang tadi kami dah korek lubang..port kami strategik punyer belakang umah tok. kawasan umah tok memang macam utan..mana ada orang tau..hehehehe..bila malam masa nak cucuh kabat je..bila dengar meriah kabat sepupu aku cucuh meletop kuat pergh..terangkat...best ooo..budak-budak kampung sebelah panas punggung dah..depa apa lagi terus tembak bagi bunyi lagi lantang ..ooo nie dah mencabar kita nie..aku bagi idea giler apa kata kita tambah dua tin milo kita tanam dalam sikit baru gegar...

Aku tak sangka cadangan aku di terima ...pergh memang gegar bunyi dia...memang tak leh lawan punyer...tanah-tanah pun bergegar...masa tue kiri kanan dengaq orang tempik...OOOOIIII SAPA CUCUH MERCUN NIE ANAK AKU NAK TIDO LA ....yang paling ngeri bila dengaq suara bapak aku..WEI ANAK SAPA CUCUH MERCUN NIE DAPAT KAT AKU SIAP LA...kami gelak tak mau-mau bapak aku tak tau anak dia yang dok cucuh tadi(adik aku cucuh)....

Dalam kami dok seronok gelak sampai tak ingat dunia...tiba-tiba aku terasa telinga aku macam kena tarik...woi hampa berdua balik cepat..yang nie tak padan pempuan main mercun macam jantan...ang balik cepat kalo dak aku bakar semua nie....kami terkejut bapak aku tau port kami...adik aku sempat lari tinggal aku kena tibai dengan purus lidi (lidi penyapu)...wei sakit giler...

Kat umah bapak aku mengamuk lagi...muka dia pergh..aku tak leh lupa sampai sekarang...bengis ooo...Hampa dua bawa keluar cepat semua mercun yang  ampa beli kalo dak malam nie hampa tido luaq...aku dalam dok nangis teresak-esak bagi la semua mercun yang aku ada ala bukan mercun dasat pun mercun telur katak je...adik aku sempoi nak pelepas diri dia kata mercun dia dah habis...selamat la mercun dia....tah la dia simpan mana pun tak tau..ayah cari tak jumpa pun....

Malam tue aku tido dengar kesan lidi dibadan...sakit ooo pusing kiri sakit pusing kanan pun sakit...nyesal la main mercun...tapi kalo tak main rasa raya tak meriah je...

p\s: JANGAN MAIN MERCUN NANTI TERBAKAR PUTUS JARI...




No comments :

Post a Comment

Seronok tak entry nie?Komen la sikit..。^◕‿◕^。

HASIL TANGAN GADIS KAMPUNG

Related Posts with Thumbnails

IKLAN JAP