NAK TAU INFO KLIK SINI

Wednesday, June 30, 2010

NUKILAN GADIS KAMPUNG: BURUNG PUN BERCERITA...  

 
       Pertama kali aku melihat gambar ini,,hatiku tersentuh betapa agungnya cipta Ilahi yang mungkin sukar untuk diucapkan dengan kata-kata mahupun dilafazkan melalui irama dan lagu...betapa burung - burung pun membentuk wajah manusia yang tersenyum...manis sungguh senyuman itu..senyuman yang memberi ketenangan dan ketenteraman pada setiap insan yang memandang...

      Kadang- kala andai aku bersedih kepada alam aku luahkan isi hati ku ini...bagiku alam semesta, flora dan fauna lebih memahami dan yang paling penting mereka tidak akan mengertawakan aku malah menyimpan teguh setiap rahsia yang ku ceritakan kepada mereka...mereka tidak sama sekali akan memburuk-burukkan aku , malah mereka juga tidak akan memberi aku tekanan sebaliknya ketenangan yang aku dapat setiap kali aku luahkan isi hatiku pada mereka...

    Dalam hidup ini penuh dengan kebahagian, kemarahan,ketenangan,kehancuran dan semuanya tetapi seandainya kita bijak mencaturkan hidup ini kehidupan ini akan menjadi lebih indah...indah daripada apa yang kita akan fikirkan...setiap benda hidup disekeliling kita mempunyai keistimewaan yang mampu membuat kita terhibur...mungkin inilah hiburan yang patut kita cari..lebih baik kita hiburkan diri kita dengan menghayati keindahan alam semesta daripada kita mencari hiburan yang boleh menlalaikan kita...

I LOVE MY LIFE...

2 comments :

  1. salam.. blog yang unik dan menarik.. semoga dapat terus berkongsi keindahan ciptaanNya dan juga anugerah bakat dariNya yg awak miliki.. Teruskan berkarya..

    ReplyDelete
  2. tima kasih diriku sudi melawati blog saya tak seberapa nie...datang la lagi...

    ReplyDelete

Seronok tak entry nie?Komen la sikit..。^◕‿◕^。

HASIL TANGAN GADIS KAMPUNG

Related Posts with Thumbnails

IKLAN JAP