NAK TAU INFO KLIK SINI

Thursday, November 11, 2010

BILA ORANG KAMPUNG JADI KEREK

Selepas kami pusing2 sekeliling star parade kami terus ke stadium darul aman...kami bukan nak tengok orang main bola sebab memang tak de pun perlawanan bola..tapi kami nak jalan2 kat uptown kat stadium tue...
Saya tak tau nak tengok barang apa sebenarnyer..semua benda dah rasa biasa je..tak de perasan sebenarnyer nak beli..
Tapi bila lalu kat gerai jual jam tangan saya pun berhenti la...lama juga la saya lepak kat gerai tue...korang nak tau tak kenapa saya duduk kat situ lama-lama..
bukan sebab nak belek sangat pun jam tangan kat situ tetapi saya tertarik nak dengar sorang mamat negeri pantai timur tak na cakap la negeri mana..nanti kena mare lak..tapi mengaku orang KL..muahahahahhaha nie citer buat saya rasa macam nak sepak je mamat tue...(ganas lak aku nie)

Citer dia macam nie: (korang baca je la diolang diorang nie) - ini citer benar bukan rekaan.

Budak kampung kerek: berapa harga jam nie?
Budak jual jam: jam nie mahal sikit bang harga dia RM58..
Budak kampung kerek: mahalnyer kat KL murah je boleh dapat dalam RM30 lebih je..
Budak jual jam: Jam nie memang tauke saya beli kat KL bang..tak kan KL jual RM30 kami nak jual RM30 juga..nie a.setar bang (budak tue jawab memang sopan)
Budak kampung kerek: Mahal sangat la sampai RM58..kamu ke KL pun naik bus je..tambang pun tak sampai RM40.kenapa letak mahal2 sangat...
Budak jual jam: mana ada bang tauke saya pi naik kete..nak pi beli barang2 nie kos pi je habis lebih RM200..
Budak kampung kerek: issshhh tipu la sampai RM200 saya pun orang KL juga saya mari sini tak habis RM200 pun..saya mari nak beli sini sebab orang kata kedah jual murah2..ini mahal sangat.. 
(aku dalam hati nak muntah dah masa tue..mana taknyer mengaku orang KL...loghat percakapan dah sah2 bukan orang KL slang negerimu tebal la wei)

Budak jual jam: jangan kata macam tue bang..buat pe saya nak tipu..tauke saya pi beli kat KL duit minyak lagi,duit tol lagi,duit sewa hotel lagi...duit makan lagi...nie dah kira murah la bang..
(dalam hati aku memang nak lempang je mamat kerek tue...baik betul adik yang jual jam nie sabar je layan mamat tue..kalau dah KL murah pi la beli kat KL tak yah la nak persoal itu ini..aku mare betul time tue tapi dalam hati je la)

Pastu aku pun bergerak la dari gerai tue..tak sanggup nak dengaq budak kampung kerek tue dok membebal...aku pusing lagi satu uptown dan aku pun sampai lagi kat tempat jam tue...mamat kerek tue masih lagi disitu..."masyallah lamanyer mamat nie dok kat gerai nie..tak habis-habis berkerek lagi ke?"
aku pun apa lagi pi je kat gerai tue lagi...aku lak tanya adik tue harga jam yang tadi aku dah usha..dia kata RM10 je..aku pun apa lagi..."murah la dik...murah sangat dah la cantik....akak nak la satu.".. 

Mamat kerek tue tengok aku macam tak puas hati...terus dia blah dari gerai tue tanpa beli satu apa pun...buat penat mulut je dok bertengkar dari tadi....ada juga orang macam nie dalam dunia...



3 comments :

  1. ek eleh..panas je rasa kalo saya jadi penjual jam tu..

    kdg2 org2 mcm tu mmg buat2 xpaham..
    kena paham la org berniaga.xnk beli blah je la..
    penat je bertengkar xde pape bli

    ReplyDelete
  2. tu la pasal..tensen saya masa tue...saya yang nak membeli pun stress tambah org yang menjual...

    ReplyDelete
  3. bukan mudah jadi orang jula jual nie............
    huuuu~

    ReplyDelete

Seronok tak entry nie?Komen la sikit..。^◕‿◕^。

HASIL TANGAN GADIS KAMPUNG

Related Posts with Thumbnails

IKLAN JAP