NAK TAU INFO KLIK SINI

Friday, May 25, 2018

VIRAL MENTERI JADI IMAM SEMBAHYANG ZUHUR! INI PEMIMPIN YANG KITA CARI.

image: http://www.mstar.com.my/~/media/upload/2018/05/24/08/34/maszlee.ashx?w=620&h=413&crop=1&/


PETALING JAYA: Gambar Menteri Pendidikan yang baharu dilantik Dr Maszlee Malik mengimamkan solat tular di media sosial.
Dalam satu posting gambar di Facebook Khalifah Media Networks, Maszlee dilihat memakai baju hitam dan sedang mengimamkan solat bersama pegawai-pegawainya di bangunan kementerian, Rabu.

"Saja nk share...hari ini kat surau tiba-tiba menteri pendidikan turun mengimamkan solat Zohor.
"Terkejut pegawai-pegawai. Selama ni even KPPM pun tak pernah turun surau tu, ni tiba-tiba YB menteri jadi imam lagi, Alhamdulillah," demikian keterangan yang ditulis pada gambar tersebut.
Difahamkan gambar yang dimuat naik itu dikongsi oleh salah seorang staf Kementerian Pendidikan dan setakat ini telah dikongsi lebih 2,000 kali di Facebook.
Di ruangan komen, rata-rata netizen memuji tindakan Maszlee.
"Pemimpin yang baik perlu tunjuk tauladan yang baik supaya diikuti oleh rakyat. Solat tiang agama, baik solat baiklah agamanya. Kerana solat membentuk peribadi pemimpin," tulis Zaim Alias.
Abdul Wahid Yunus menulis: "Kita berharap menteri-menteri yang beragama Islam akan menjadi contoh kepada rakyat Malaysia bahawa perubahan yang beginilah yang diimpikan rakyat. Semoga istiqamah YB Maszlee."
Dr Maszlee, 44, yang berpengalaman sebagai pensyarah Universiti Islam Antarabangsa (UIA) adalah bekas Presiden Persatuan Kakitangan Akademik UIA dan juga seorang aktivis sosial yang bergerak atas landasan Pertubuhan IKRAM Malaysia.

Pada Isnin, anggota Parlimen Simpang Renggam itu adalah antara 13 ahli Parlimen yang mengangkat  sumpah sebagai menteri kabinet baharu.


Baca lebih lanjut di http://www.mstar.com.my

  post signature

No comments :

Post a Comment

Seronok tak entry nie?Komen la sikit..。^◕‿◕^。

HASIL TANGAN GADIS KAMPUNG

Related Posts with Thumbnails

IKLAN JAP