NAK TAU INFO KLIK SINI

Wednesday, December 2, 2009

cara nak kurus

Mengikut fakta yang dikeluarkan kerjaaan baru - baru ini malaysia di tangga ke 17 dunia bukan menang award tau, tapi jumlah rakyat yang mengidap diabetis DI DUNIA..terkejut sangat..skrn harga subsidi gula akan di mansuhkan..gadis setuju sangat biar jumlah pengidap diabetis pun berkurangan...
ok lah gadis nak bagi petua nak kurus kan badan..cuba la mana tau kot- kot berkesan..


1. korang ambik air limau nipis masukakan dalam teh..tp jangan campur GULA tau..amal setiap hari ye..insyallah berkesan..
ada kawan gadis bagitau kawan dia turun 15kg dalam masa 4 bulan minum air perahan limau nipis je..tp ada gak keburukan dia minum banyak sgt nnt nipis usus kita..so berpada - pada lah ye..tp pada yang masih sukar mendapatkan bayi digalakan jangan minum ye..pesan orang tua-tua orang yg pyh dapat anak jgn makan masam - masam tak elok asid banyak dlm badan..


2. petua ke dua,ambik 2 biji lobak merah, sebiji timun, sebiji limau nipis korang kisar semua tu buat minum pagi ye..cubalah leh kurus dan langsingkan badan..


3. ni tips nak bagi korang cepat kurus..tapi apa- apa pun kita cuma berikthiar ye..
  • JANGAN TAHAN LAPAR-makan ikut masa yang ditetpkan
  • AMBIK BENDA PAHIT SEBELUM MAKAN
  • MINUM AIR 8 GELAS SEHARI LEBIH LAGI BAGUS
  • JANGAN MINUM AIR GAS
  • JANGAN MINUM ARAK-berdosa bagi umat islam
  • KURANGKAN GARAM DAN GULA DALAM MAKANAN
  • MAKAN TU SUAP PERLAHAN -LAHAN-ala - ala makan beradab la..
  • KUNYAH MAKANAN SAMPAI JADI CEBISAN KECIL PASTU TELAH-Jangan pelahap sgt
  • MAKAN BANYAK MAKANAN BEREMPAH
  • BUAT KEJE BANYAK KAN BERDIRI DAN BERJALAN-kurangkan duduk nanti bontot jd besar
try la ye kot - kot berkesan..jangan amal makan ubat sangat tak elok..gadis pernah dulu makan ubat kurus pastu stop jap pasal badan dah ok..pastu badan mendadak naik..payah bila bergantung pada ubat sj duit pun cepat habis..

3 comments :

  1. ooo.. yg makan pelan2 tu ikut sunah nabi kunyah 44x kunyahan kan?

    ReplyDelete
  2. 1st entri dgn petua...wow!! follow u n im 1400th ^_^

    ReplyDelete
  3. intai² entry pertama orang. hehe.

    http://farizafairuz.blogspot.com/2011/11/apa-ada-pada-20112011.html

    ReplyDelete

Seronok tak entry nie?Komen la sikit..。^◕‿◕^。

HASIL TANGAN GADIS KAMPUNG

Related Posts with Thumbnails

IKLAN JAP