NAK TAU INFO KLIK SINI

Wednesday, October 6, 2010

5 KATEGORI BLOG

 http://blogyoji.com/wp-content/uploads/2010/01/blog_logo1.jpg
Semenjak saya dok aktif berblogging nie, saya nampak blog yang paling mendapat sambutan adalah blog masakan dengan blog peribadi...masa bulan ramadhan sehingga sekarang bulan syawal ranking untuk blog masakan naik secara mendadak...begitu juga dengan blog peribadi yang memaparkan kehidupan seharian mereka terutama bila diorang siarkan gambar-gambar yang menarik2, suka sangat saya nak awati..

Kat sini saya nak shared dengan korang blog2 yang memang dah glemer dan follower diorang masyallah sampai beribu-ribu...ada satu blog nie, saya jumpa nama dia saya kalau tak silap nama Hana dia punyer follower berpuluh ribu...dia nie pelajar Uitm dia buat part time modelling...muka dia memang cun...tengok gambar macam anak orang kaya...tapi saya lupa dia punye url jadi tak dapat nak link kat sini...tapi jangan mare saya link ke blog2 yang saya suka lawati dan semestinyer (memang glemer giler)  pada yang baru nak aktif berbloging nie pandai2 la klasifikasikan korang punyer blog masuk kategori mana..berblogging la seikhlas hati...

1) BLOG MASAKAN
http://hurricanecandice.files.wordpress.com/2008/04/asian-food.jpg
Blog masakan nie kebanyakan ibu-ibu atau anak gadis yang memang suka masak yang buat..diorang ni memang kreatif..decorasi pun cantik2 sangat...tapi ada juga chef lelaki yang fames dalam dunia blogging nie, nama blog dia Dapur tanpa sempadan nama blogger dia Mat Gebu,  sorang lagi blogger kalau korang rajin tengok RTM atau TV9 korang memang familiar sangat la dengan chef hanieliza dia punyer masakan pun sedap dan nampak mudah sangat nak buat, tak caya cuba korang klik kat hanieliza. ada sorang minah nie dia pun nak try juga jadi chef tapi dia pun masih merangkak lagi tak caya korang klik sini


2)BLOG PERIBADI
 http://uptownkids.net/files/uptown/My%20Life.jpg
Bila sebut nama Ben Ashaari  saya pasti ramai blogger yang kenal sangat dengan dia..saya tengok blog header dia, gambar dia sekan-akan macam Norman Hakim kalau korang tak caya cuba korang klik Ben Ashaari, . kalau nak senarai, ramai blogger yang memaparkan kisah peribad nie... sorang lagi blogger nama dia shida, dia pun gedik nak citer hal peribadi dia kat orang... korang klik je la kat sini

3) BLOG TUTORIAL
http://sinarweb.com/wp-content/uploads/2010/09/tutorial-blog2.jpg
Saya suka tengok dah ramai blogger kat malaysia especially budak2 melayu dah rajin buat blog pasal tutorial... bagus la korang nie ada ilmu kita kongsi bersama..simpan pun bukan boleh bawa mati...betul tak? antara blogger yang baik hati nie ialah mari bina blog, budak nakal (nakal pun takpe baik hati) dan budak nie nama pe tah klik je la

4) BLOG HIBURAN
http://www.thenutgraph.com/user_uploads/images/2008/08/30/seni-vs-hiburan-siapa-juri-01.jpg
Blog hiburan nie best juga nak dikunjungi tapi saya kureng minat sikit nak bergosip hal-hal artis nie...cian kat diorang jadi saya jarang la nak ke blog hiburan...artis pun manusia juga..biar la diorang bebas buat keje diorang tak yah la kita dok busybody sangat...cian diorang..(walaupun aku bukan artis@ada berfamilykan artis tapi aku faham jiwa diorang sebab diorang pun manusia bukan patung..kat blog nie ada juga citer pasal hiburan tapi bukan gosip cuma saya share video klip,movies dan lirik lagu tak banyak la sangat tapi ada la sebagai perencah dalam blog... 


5) BLOG POLITIK
http://3.bp.blogspot.com/_wPXhUnYSKTI/TGbW6QVxVxI/AAAAAAAAIlY/P5oCUi1jJfw/s1600/politik.jpg
Blog politik kadang-kala saya singgah juga...ramai juga diorang punyer viewers..sekarang tengah top kat tv pasal blogger nie nama dia Pisau.net kalau nak tau isu semasa kita kena juga ke blog macam nie...kebanyakan blogger yang buat blog politik nie informasi diaorang pasal hal-hal negara memang banyak...orang macam saya memang tak layak nak citer dan nak buat blog politik..ilmu pun ciput...

6) BLOG CACA MERBA
http://www.essay.tv/wp-content/uploads/2010/01/how-to-write-essay.jpg
Blog caca marba nie blog yang orang tulis je pa yang dia suka..lantak la orang nak baca ke tak...dia campur segala hal macam masakan.peribadi,hiburan,politik dan ssegala mak nenek tutorial..kadang kala tengok entry dia macam copy paste je dari orang lain punyer..ikut la..janji senang hati betul tak shida pasal blog ko pun cacamarba juga...tak caya korang klik la tengok....klik

7 comments :

  1. hahahaha~!!
    saya punye yg carca marba.. =D

    eh, satu lg kategori blog ta msk..blog business..

    ReplyDelete
  2. blog business tak masuk...kenapa lupa ye?

    ReplyDelete
  3. sy sker blog apa juga....asalkan penyampaian x terlalu berat.....santai je.....:)

    ReplyDelete
  4. blog awak best..byk info...thx bebyk yer..
    http://mizztina.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. CAMNE EK NAK SIGN UP KT NUFFNANG.DH BYK KALI CUBA TAPI TAK MENJADI

    ReplyDelete
  6. ok nnt GK buat tutorial cara nak sign up nuffnang ye

    ReplyDelete

Seronok tak entry nie?Komen la sikit..。^◕‿◕^。

HASIL TANGAN GADIS KAMPUNG

Related Posts with Thumbnails

IKLAN JAP