NAK TAU INFO KLIK SINI

Monday, December 10, 2012

KONTROVERSI!!! BILA USTAZ UMNO KATA RAKYAT PALESTINE WAJIB KELUAR DARI BUMI MERAKA

Tergamam GK tengok video dari ustaz muda UMno Al-Fadhil Ustaz Idris Sulaiman - Ahli Majlis Syura IImuwan Muda Malaysia(ILMU) bertajuk "TIADA JIHAD DI PALESTINE"..
GK mohon ustaz itu mohon maaf terhadap semua umat Islam dan perbetulkan setiap apa yang dia pertuturkan..kesian Umno dapat ulama macam ustaz nie..muka dah nampak alim tapi sayang ilmu dan pertuturan tak melambangan pemakaian dia..antara ayat-ayat dia yang boleh memesongkan akidah umat islam ialah..

1- Tiada istilah jihad bagi persengketaan di Palestin, kerana syarat dalam al-quran mengatakan, musuh tak boleh 2 kali ganda dari tentera islam. kalau lebih, takde jihad. kalau musuh 200,tentera islam kena lebih dari 100.2- Peperangan kenalah dipimpin oleh seorang pemimpin Islam yang memegang bendera panji. kalau tak ada itu, peperangan itu tidak bersistem, dan tidak dikira jihad.3- Wajib seseorang ada persediaan rohani dahulu, iaitu mantap akidah dan tauhid sebelum boleh berperang.4- Kewajipan jihad Allah turunkan selepas Nabi hijrah ke Madinah. masa di Mekah, Allah tak suruh jihad, sebab umat Islam masih sedikit dan tidak ada kekuatan. Nabi memantapkan asas islam terlebih dahulu.5- Umat palestin harus keluar dari tanah palestin apabila dirampas dan dizalimi oleh kafir yahudi, sebagaimana Nabi berhijrah dari tanah lahirnya Mekah ke Madinah.6- Laungan supaya kita berjihad di palestin adalah nasihat yg tidak sepatutnya dikatakan sebab mendajalkan orang palestin sendiri, sebab palestin bukan dalam keadaan jihad pun.


GK minta ustaz sedarlah apa yang ustaz pertuturkan ini sedikit sebanyak telah menguris hati kami orang Islam yang sedih melihat penderitaan rakyat palestine..andai negara kita diserang (nauzubillah minta dijauhkan) sanggupkah kita berpeluk tubuh melihat orang yang kita sayang berlumur darah..anak yang kita kandung mati dibedil peluru orang kafir??mahukan kita melihat negara kita yang ditinggalkan oleh nenek moyang kita jatuh ketangan musuh??sanggupkah ustaz??
Sanggupkah ustaz lihat anak ustaz diperlakukan sedemikian rupa?dikepung oleh penjajah..tiada perasaan simpati ke ustaz melihat anak-anak ini?

Tidak sedihkah ustaz melihat kepala anak ini dipanggal kepalanya..apa dosanya?..apa perasaan ustaz andai  anak ustaz diperlakukan sedemikian rupa??

Tidak sedihkah ustaz lihat ibu dan anak-anak kecil ini dihunus senjata sebegini rupa..apa perasaan mereka..mesti takut dan gerunkan..kemana diorang nak berhijrah ustaz?.andai ditempat sendiri pun mereka sengsara..bumi mana yang hendak mereka berlindung ustaz?

Andai kita tak boikot barangan Israel ini maka duit-duit itulah yang akan diguna mereka untuk membeli peluru dan senjata, alat-alatan canggih untuk memusnahkan umat ISLAM..akan mati ke kita kalau tak makan produk isreal ustaz??




post signature

6 comments :

  1. Mungkin dia nak perbetolkan sesuatu tp tersalah cakap sesuatu. Erm adakala manusia lupa apa yg diperkatakan... Yang penting sama-sama kita doa umat islam terutama rakyat palestin sentiasa dilindungi Allah...

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. berkata lebih senang dripda yg merasa penderitaan umat Islam di sana..Semoga Allahmelindungi saudara kita di Palestin.

    ReplyDelete
  4. kami di sini doa kan kesejahteraan untuk umat islam di palestin..

    ReplyDelete
  5. Nampak sangat para ulama dan ustaz akhir zaman berkerja bukan dari hati yang ikhlas tetapi kerana inginkan dunia. Dulu di tempat saya pun masa tu nak jemput seorang ustaz yang dikenali ramai untuk membuat ceramah tetapi dia dah warning siap-siap, takde RM3ooo takde ceramah. Memang nabi dah cakap dari dulu lagi. Lebih kurang begini ayatnya : Rosaknya perilaku ummatku adalah berpunca dari perbuatan ORANG2 yang PANDAI AGAMA(Ulama). TUHAN DATANGKANLAH PENYELAMAT AGAMA ISLAM YANG SEBENAR DENGAN SEGERA. DAN BUKAKANLAH SEGALA RAHSIA PARA ULAMA DAN USTAZ AKHIRZAMAN YANG MENJUAL AGAMA UNTUK DUNIA.

    ReplyDelete
  6. kalau kata Yahudi Laknat.. Celaka Besar.. Mereka Nie La Yang Sebenarnya.... Mati Esok Depa Taw La... Depa Kena Siksa Macam Mana... Yang Preseden a.s.. Obama Tu Mau Tembak Dulu... Dulu Dia Ckp Kt Media Dunia.. Yang Di Nak Hentikan Serangan Ke Atas Negara2 Islam.. Tapi Haram... Apa Pun x Boleh... Sembang Boleh La... Si Obama Kimak Tu...

    ReplyDelete

Seronok tak entry nie?Komen la sikit..。^◕‿◕^。

HASIL TANGAN GADIS KAMPUNG

Related Posts with Thumbnails

IKLAN JAP