NAK TAU INFO KLIK SINI

Thursday, May 28, 2015

BERAS TIRUAN BERLELUASA DIPASARAN

Dunia sekarang semakin canggih..ramai cerdik pandai yang ada di dunia ini menyalahgunakan ilmu yang ada pada mereka untuk menhasilkan benda yang boleh merosakkan dan menyusahkan manusia sejagat..

Sebelum ini heboh diperkatakan isu telur ayam tiruan..lepas tu timbul pulak isu kubis tiruan..sekarang terbaru muncul pulak isu "BERAS TIRUAN"....aduh pening kepala dok pikir masalah dunia ni...

Laporan media dari Hongkong menyatakan bahawa beras palsu tersebut sedang dipasarkan di Taiyuan, wilayah Shaanxi, China. Beberapa syarikat media lain seperti dari Singapura dan Vietnam turut mendedahkan tentang pemalsuan makanan tersebut. 

Beras tiruan plastik ini dikatakan dibuat dari campuran kentang dan keledek serta diadun dengan plastik supaya berkilat dan dapat dibentuk seperti beras asli, ditambah pula dengan pewangi beras tiruan ianya kelihatan seperti beras asli. Namun langsung tidak berkhasiat malahan merbahaya untuk kesihatan.

Ini contoh beras bungkusan beras tiruan..

Ini pulak contoh beras tiruan yang telah dihasilkan 

Penyelidikan yang dijalankan keatas kandungan kimia dalam beras tiruan itu turut menemukan suatu yang bahaya. Dikatakan, dengan hanya memakan sebanyak tiga mangkuk dari nasi bukan original itu, hasilnya boleh disamakan seperti menelan satu hingga dua beg plastik. Ditambah harganya yang terlalu murah dan sukar dibezakan dengan beras asli kegiatan penipuan ini sukar dibendung.
GK dapat info ini pun masa layari blog  alamcyber2020

So korang berhati-hatilah ye...

Nak tengok cara pembuatan beras tiruan jom layan video ini...
post signature

1 comment :

Seronok tak entry nie?Komen la sikit..。^◕‿◕^。

HASIL TANGAN GADIS KAMPUNG

Related Posts with Thumbnails

IKLAN JAP