NAK TAU INFO KLIK SINI

Friday, September 24, 2010

KEHEBATAN ILAHI: Dalam Laut Ada Sungai

Penahkah korang terbayang di dalam dasar laut ada sungai yang mengalir tenang...Maha Suci Allah yang mencipta alam semesta..tiada yang mustahil dari pandangan-Nya. Semakin aku mengenali dan merapatkan diri di dalam dunia blogging nie...berbagai informasi dan maklumat yang aku dapat sehingga aku terpaku sendirian...SUBAHANALLAH betapa indah setiap yang Kau ciptakan....
Ini lah gambar-gambar yang aku maksudkan itu...kredit kepada fazzman





Kat mana 'sungai' ni?

Ianya terdapat di satu tempat di Cenote Angelita , Mexico. Di sanaterdapat gua yang di dalamnya terdapat sungai air tawar jika kitamenyelam sedalam 30 metar. Namun begitu jika kita menyelam sedalam 80meter maka kita akan dapati satu sungai yang terdapat di bawah sungaiberkenaan yang berair masin. Ianya benar-benar meyerupai sebuah anaksungai yang mengalir di bawahnya. Rupa bentuk pokok-pokok jelas daribatang dan ranting pokok dari atas dataran yang tenggelam di dasarnya.

Penulis pernah menyelam sedalam 80 meter ‘Scuba Diving’ di PulauPerhentian sewaktu berkhidmat dengan LKIM, boleh merasai bila melihatgambar berkenaan. 80 meter sebenarnya tidaklah begitu dalam namun kitaakan merasai kesejukan air berlebih lagi jika ianya air tawar.

Yang anehnya air masin berkenaan seolah-olah tidak bercampur dengan airtawar sungai berkenaan. Ianya mengalir seperti sungai-sungai biasadipermukaan membentuk dan mengalir seperti biasa.

Para pengkaji mengatakan bahawa ianya bukan sungai tetapi ianya adalahlapisan hidrogen sulfida. Namun di sisi kita ianya sebahagian daritanda-tanda kehebatan ciptaan tuhan yang juga bersabit dari firman diatas.




2 comments :

  1. tq...jd follower akk ya...mmg hebat kebesaran Allah. Gamabar ni akk ada tim agk dlm emel 2-3 bln lepas

    ReplyDelete
  2. macam kat gombak aje... jangan marah baru nak bertandang ni.. ada benda pelik tak kat sana

    ReplyDelete

Seronok tak entry nie?Komen la sikit..。^◕‿◕^。

HASIL TANGAN GADIS KAMPUNG

Related Posts with Thumbnails

IKLAN JAP