NAK TAU INFO KLIK SINI

Friday, October 1, 2010

SIAPA KITA UNTUK MENILAI ORANG LAIN???

Semalam aku baru balik dari khusus...adus aku rasa penat + letih = syok sangat....hehehehe..bila sampai opis semalam tengok my hubby dah tunggu kat perkarangan opis...Wah awalnyer dia sampai..."sejuk ati aku"...2 hari pi khusus tapi rindu macam sepuluh tahun tak jumpa..aku punyer excited macam-macam aku nak citer kat dia..Dalam pala otak nie macam-macam citer ada tak tau nak citer yang mana dulu...

My hubby: best tak pi khusus?
Aku: Best sangat bah...tapi ada juga yang manja tak suka...abah tau manja tensen la dengan si polan....(aku pun asyik la berciter/kutuk orang tue)bla...bla..bla...
pastukan bah ada sorang nie manja tak suka la dia jenis pentingkan diri sendiri...bla..bla..bla...
Dalam asyik aku bercerita my hubby diam je...Aku tengok dia...dalam hati tertanya - tanya "awat dia tak bagi respon nie"..."abah, dengaq dak apa manja citer tadi"...my hubby just angguk je...hati nie terguris sangat,  dia tak bagi respon pun...aku pun tanya lagi "awat bah?,abah ada mare kat manja ka?

Akhirnyer dia pun bagi respon nie la jawapan dia...
My hubby: Manja dah banyak berubah sekarang...manja dah tak macam dulu..dulu manja jarang nak sembang,mengata,mengumpat orang lain...selalu yang abah dengaq manja kata "biaq la kat depa bah, manja tak mau masuk campur:...tapi sekarang semua orang tak kena di mata manja...

Aku terkedu, aku teus rasa bersalah...jahatkah aku nie...aku nie dah banyak berubah ke?kenapa aku jadi macam nie?aku malu pada diri sendiri...aku malu pada suami aku...

Mulai hari nie, aku berazam aku nak kurangkan mengumpat orang, mengata orang, aku akan kuarkan kata2 yang manis dan memuji je...aku tak mau di sebabkan mulut aku, suami aku tak suka dengan aku...
aku pun terpikir "SIAPA AKU UNTUK MENILAI ORANG LAIN?

2 comments :

  1. wah...bole pengsan kalau laki aku ckp camtu....haha

    ReplyDelete
  2. suna, suami aku nie memang jenis tegur direct...apa yang dia tak suka dia bagitau...bagus juga dapat suami macam nie..boleh aku perbaiki diri...aku nie kan macam budak-budak...

    ReplyDelete

Seronok tak entry nie?Komen la sikit..。^◕‿◕^。

HASIL TANGAN GADIS KAMPUNG

Related Posts with Thumbnails

IKLAN JAP