NAK TAU INFO KLIK SINI

Tuesday, October 5, 2010

TEMAN YANG PERLU DIHINDARI

Kalau tadi saya bagi tip macam mana nak kenal teman yang sejati...sekarang saya nak bagitau kat korang teman yang patut atau dalam kata lain korang wajib jauhi...kalau boleh tak payah kawan lagi bagus...bukan apa kawan macam nie tak membawa untung pun dalam hidup kita...just say and bye je...Tapi kalau korang nak kawan juga...it's up to you la...tepuk dada tanya iman...

http://4.bp.blogspot.com/_DVCNRoYNQB8/S5YoUssZsTI/AAAAAAAAAYY/dIK9S0wLvms/s200/kejar.jpg 

Hindari teman anda jika:

1) Teman yang Menjatuhkan kamu
http://2.bp.blogspot.com/_te4b3NIPbok/Sk1dOi54rNI/AAAAAAAAAFg/btGF89lEdHw/s400/jatuh.gif
  • Gemar mencari kesalahan orang lain
  • Setiap perkara dinilainya dari sudut negatif sahaja
  • Dia tidak memiliki ramai kawan!
2) Teman yang memiliki pengaruh negatif
http://androgini.blogdetik.com/files/2009/11/lucu.jpg
  • Kamu sendiri dapat melihat sikap buruknya itu seperti kaki ponteng, menipu dan sebagainya.
  • Dia mengajak kamu melakukan perkara yang kamu sendiri pasti bahawa is adalah SALAH!
  • Dia gemar melakukan sesuatu perkara secara sesuka hati. Kamu sendiri tidak menyenanginya!
3) Teman yang mempergunakan kamu
http://www.chocolatemintsinajar.com/blog/wp-content/uploads/2009/07/Selfish.jpg
  • Dia tidak pernah ingin berkongsi kegembiraan denganmu
  • Sekiranya die bersedih, dia harapkan kamu memberi sepenuh perhatian padanya.
  • Bila kamu memerlukan pertolongan dia tidak memberi apa-apa tindak balas.
4) Teman yang tikam dari belakang ( Macam cerita “Jangan Main Belakang” tu! )
http://1.bp.blogspot.com/_N3FOKC5zo_4/SZjT7_yHGSI/AAAAAAAAAKE/7zry_GFYU4A/s400/stab-in-the-back.jpg
  • Apa kamu miliki, akan turut dimilikinya sama
  • Dia gemar merahsiakan sesuatu perkara dari pengetahuan kamu
  • Nasihatnya sering menimbulkan keraguan pada dirimu.
5)Teman yang suka meniru kamu!
http://0.tqn.com/d/toys/1/0/8/A/FashionFeverSpring06.jpg
  • Serba-serbinya sama. Rambut, beg, baju dan lain-lainnya sama dengan mu.
  • Setiap kali ingin membeli barangan yang disukainya dia akan menanyakan mengenai cita rasa mu terlebih dahulu.
  • Apa jua yang kamu suarakan, turut disuarakan sama olehnya. Kamu bagaikan kembar. Walaupun mungkin rapat tapi masing-masing mestilah dengan indentiti tersendiri.
Selemah-lemah manusia ialah orang yg tak boleh mencari sahabat dan orang yang lebih lemah dari itu ialah orang yg mensia-siakan sahabat yg telah dicari ( Saidina Ali)

5 comments :

  1. Nak cari teman 'ketawa' dan 'menangis' sesama...
    Kalau dapat yang 'ketawa' jer...hati2

    ReplyDelete
  2. sis , thanks sbb bg nasihat nih . saya skrg menghadapi masalah bersama kawan2 saya . sejak saya berkawan dgn dia , bnyk pengaruh negatif yg saya terpaksa ikut dia . sampai satu tahap tue dia tikam saya dr belakang . skrg nih saya dah x bertegur sapa lagi dah dgn dia . hny bertegur bila perlu. selebihnya saya suka berdiam diri jer .

    ReplyDelete
  3. lebey kurng je tajuk nie ngan sy..hehehehe~
    tp btul la ape yg ada kt atas nu.. =)

    Hindari teman yang...

    ReplyDelete
  4. yg teman menjatuhkan kmu dan tikam dari blkg, me mmg dh pernah kena.. akhirnya, dia pun kena balik dengan kwn dia.. What goes around, comes around..

    ReplyDelete
  5. eh betul la khumaera sama lak...tapi saya abik artikle nie dari http://blog.mixterr.com/tips-mencari-teman-sejati/..tak tau la sapa original penulis artikle nie..awak ker?

    ReplyDelete

Seronok tak entry nie?Komen la sikit..。^◕‿◕^。

HASIL TANGAN GADIS KAMPUNG

Related Posts with Thumbnails

IKLAN JAP