NAK TAU INFO KLIK SINI

Wednesday, November 24, 2010

HASRAT NAIK PELAMIN TIDAK KESAMPAIAN

 KANGAR: “Saya menasihati bakal suami supaya mencari gadis lain jika tidak sanggup menunggu saya mendapat kad pengenalan atau MyKad.
“Saya memahami perasaannya yang lama menunggu, malah kami sudah bertunang sejak dua tahun lalu dan beberapa kali menangguhkan proses perkahwinan kerana ketiadaan MyKad,” kata seorang gadis, Shahida Othman, 22, semalam.
http://1.bp.blogspot.com/_JlyOVYq5mAE/Sw-VGV2qmpI/AAAAAAAAABg/IIzBJmRz4e8/s1600/crying_woman.jpg
Katanya, dia dan tunangnya, seorang anggota tentera di Kem Majidee, Johor, sepatutnya sudah lama melangsungkan perkahwinan dan rancangan untuk berkahwin pada 15 November lalu, juga terbantut kerana gagal mendapatkan MyKad yang dipohon sejak 12 tahun lalu.“Jurunikah di sini enggan melangsungkan perkahwinan kerana status saya yang tidak mempunyai pengenalan diri.
“Lebih malang saya digelar gadis tanpa negara walaupun seorang rakyat tempatan dan dibesarkan di Malaysia,” katanya dengan nada sedih ketika ditemui di rumahnya di Wang Kelian, dekat sini.

Sedihkan baca citer gadis nie nak tau lebih lanjut klik sini

5 comments :

  1. Salam terkadang kita terpaksa akur juga dan menerima hakikat bahawasanya seseuatu itu bukan hak kita, rezeki kita, jodoh kita dllnya.
    Entri Terbaru "Adik dah muntah-muntah..."

    ReplyDelete
  2. Gadis Kampung: Kesian pompuan tu. mudah2an kes ni blh selesai segera. betapa pentingnya mykad dlm negaar kita ni kan!

    ReplyDelete
  3. salam,
    sedihnya.... heran jgk apsal sampai 12tahun tunggu ye.... cuba cari TV3... gerenti within 24hrs KP siap... dorang ni kadang2 kena kasik gempak skit, baru kelam kabut buat keje... hehe jgn marah sapa2 yg keje gomen ye...!

    ReplyDelete
  4. waduh2 bla dia leh kawen ni...sian dia ye..

    ReplyDelete
  5. tue la cian sgt kat dia kat azzey ...shida baca pun rasa sedih la..ujian untuk dia kan kak die...betul juga kata little diary masuk tv3 sure cepat punyer proses nanti...

    ReplyDelete

Seronok tak entry nie?Komen la sikit..。^◕‿◕^。

HASIL TANGAN GADIS KAMPUNG

Related Posts with Thumbnails

IKLAN JAP