NAK TAU INFO KLIK SINI

Wednesday, November 24, 2010

TOK WAN KELAPA DAH ABIS....

Korang penah tengok tak iklan kat astro tajuk iklan "RENDANG TOK WAN" iklan tu pasal tok wan dan orang kampung susah hati kelapa dah abis nak buat raya pun tak boleh..kelapa tak de maka santan pun tak de la...kalau santan tak de jadi raya pun tak meriah la...kuat betul pengaruh santan dalam diri masyarakat kita kan...tak caya korang tengok nie...

Pagi tadi saya dengar radio, dj bagitau Kelantan,lembah klang dan Pulau Pinang tiada bekalan kelapa...dah la tue harga kelapa dah nak naik sampai RM12...teruk la kita semua pasnie....masing-masing akan meraung kelapa dah tak de..huhuhu
http://1.bp.blogspot.com/_rbbFii2U5Vc/TFEF-9hiNJI/AAAAAAAABJ8/u27EhgBr0j0/s1600/kelapa.jpg
baca la kat sini:
  1. HARGA SANTAN RM12 SEKILO
  2. KRISIS KELAPA TURUT MELANDA DIKELANTAN

5 comments :

  1. beli jer santan segera..byk di pasaran..hehe

    ReplyDelete
  2. cadangan yang bijak...tapi mak kata santan kotak tak sedap...yang ori tue lemak berkrim ada masin2 sikit hehehe

    ReplyDelete
  3. gadis kampung:xpa ko mai ja umah kakD kat kampung ni byk pokok nyiok....hehehehehe..

    ReplyDelete
  4. Tu la jadinya bila kita semua suka duduk didalam zon selesa tanam tak nak, mengambil mengupas dsnya semua tak mau buat ditambah mmg skg nie musim kelapa meluruh sudah buah makin berkurangan jua.

    Entri Terbaru "Mengopek lagi dah kena..."

    ReplyDelete
  5. salam...jalan2 singgah kt cni dari blog Ben Ashaari..selamat berblogging dan maju jaya...4low blog hini jugk ^^

    ReplyDelete

Seronok tak entry nie?Komen la sikit..。^◕‿◕^。

HASIL TANGAN GADIS KAMPUNG

Related Posts with Thumbnails

IKLAN JAP