NAK TAU INFO KLIK SINI

Thursday, December 9, 2010

NGANKUNG

Seronok la sekarang citer hantu dah tak macam citer hantu dulu2..dulu kalau buat citer hantu mesti hantu tue seram, ada unsur gerun sampai nak tido malam pun dok terbayang...tapi sekarang trend buat citer hantu komedi..best layan citer komedi nie kepala pun tenang je..jiwa pun rasa lapang...
Jom tengok citer "NGANKUNG"
Ngangkung
Genre : Komedi, Ngeri
Tarikh Tayangan : 25 November 2010
Sumber : SinemaMalaysia.com
Pelakon:
Shaheizy Sam sebagai Azim
Azad Jazmin sebagai Tasnim
Angah Raja Lawak sebagai Hamidah
Eira Syazira sebagai Suri
Adik Farisya Fatin sebagai Wahida
Ruzaidi Abdul Rahman sebagai Bomoh
Mazlan Pet Pet sebagai Pendeta
Azlee Jaafar sebagai Doktor Sakit Puan

 
Sinopsis Filem Ngangkung:‘Ngangkung’ adalah satu perbuatan memuja nombor ekor dengan membawa ‘barang’ untuk dipuja oleh bomoh. Barang tersebut haruslah sesuatu yang susah untuk didapati seperti keris lama, syiling lama dan sebagainya.
Ngangkung
Filem ngangkung mengisahkan Azim, seorang pemandu lori yang hidup sederhana di sebuah perkampungan pinggir bandar bersama isteri, Suri dan anak perempuannya. Azim mempunyai dua orang kawan baik iaitu Tasnim dan Wan. Tasnim dan Wan memang merupakan ‘kaki ekor’ d8an aktiviti mereka memang diketahui oleh isteri masing-masing.
Ngangkung
Azim yang pada asalnya tidak pernah menghiraukan aktiviti rakan-rakannya akhirnya terpengaruh juga kerana desakan dan kesempitan hidup. Ditambah pula dengan kejayaan Tasnim mengubah gaya hidup setelah berjaya memenangi nombor ekor hasil ngangkung.
Ngangkung
Bermula dengan hanya untuk melihat, kian hari Azim semakin seronok mengikut Tasnim dan Wan walaupun secara senyap tanpa pengetahuan Suri. Pelbagai cara dan berbagai jenis bomoh mereka jumpa demi mendapatkan nombor untuk mereka beli. Pelbagai kejadian seram dan lucu terjadi sepanjang mereka mengangkung.
Ngangkung
Perubahan ketara dalam hidup Azim berlaku apabila dia terlibat secara lebih serius sehingga mengabaikan keluarga akibat taksub untuk mendapatkan nombor ekor.





3 comments :

  1. bez kn cter ni?x tgok g!!!..cbok kje..haih..

    ReplyDelete
  2. Saya dah tengok citer nie..memang best sangat..orang2 kat pawagan asyik gelak je...

    ReplyDelete

Seronok tak entry nie?Komen la sikit..。^◕‿◕^。

HASIL TANGAN GADIS KAMPUNG

Related Posts with Thumbnails

IKLAN JAP