NAK TAU INFO KLIK SINI

Friday, July 4, 2014

Barcelona pikat Suarez

London: Pegawai Barcelona akan bertemu pucuk pimpinan Liverpool di London hari ini untuk memulakan perbincangan proses perpindahan penyerang Uruguay, Luis Suarez.
Barcelona dilihat kelab paling sesuai untuk membeli bintang berusia 27 tahun itu yang tidak dapat beraksi di Piala Dunia selepas dihukum gantung sembilan perlawanan selain dilarang menyertai aktiviti bola sepak selama empat bulan kerana menggigit pertahanan Itali, Giorgio Chiellini.


Mesyuarat antara pegawai kelab Merseyside itu dan delegasi diketuai pengarah pengurusan bola sepak Barcelona Raul Sanllehi dijangka berkisar kepada agenda perpindahan penjaring terbanyak Liga Perdana Inggeris musim lalu itu.
Dalam usaha mendapatkan Suarez, kelab Sepanyol itu perlu menepati klausa ditetapkan iaitu £70 juta (RM384.9 juta).

Jika Liverpool memilih membenarkan Suarez pergi, penyerang Barcelona dari Chile, Alexis Sanchez mungkin menjadi buruan bagi menggantikan kekosongan di barisan depan.
Selepas menafikan dia menggigit Chiellini ketika kemenangan 1-0 Uruguay di Natal pada 24 Jun, Suarez mengeluarkan kenyataan mengaku kesilapannya dan berazam tidak mengulangi perbuatan itu.

Pengarah sukan Barcelona Andoni Zubizarreta memulakan khabar angin berhubung perpindahan Suarez ke kelab Catalan itu dengan memuji keikhlasan pemain itu yang berani mengakui kesilapannya.

Sepanjang aksi kelayakan sebelum ke Brazil, Suarez menjaringkan 11 gol dalam 16 perlawanan manakala di Liverpool, 31 gol yang dihasilkannya membolehkan kelab Anfield itu menduduki tangga kedua liga.
Suarez turut menamatkan musim lalu dengan gelaran pemenang anugerah Kasut Emas Eropah serta Pemain Terbaik Tahunan hasil undian Persatuan Pemain Bolasepak Profesional dan Persatuan Penulis Bolasepak.-Reuters

post signature

No comments :

Post a Comment

Seronok tak entry nie?Komen la sikit..。^◕‿◕^。

HASIL TANGAN GADIS KAMPUNG

Related Posts with Thumbnails

IKLAN JAP